هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

با سئو نمودار رشد درآمدت رو صعودی کن!

ارتباط با ما

تهران - جردن

09376872799

الگوریتم های گوگل | یکبار برای همیشه!

الگوریتم های گوگل | یکبار برای همیشه!

 الگوریتم های گوگل انواع مختلفی دارند و اگر قصد دارید که در رتبه بندی موتورهای جست و جو، وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد باید شناخت کافی راجع به الگوریتم های گوگل داشته باشید. در واقع این مقاله از سری مقالات آموزشی هداسئو برای افرادی مفید است که می خواهند با انواع الگوریتم ها آشنایی لازم را داشته باشند یا خودشان به شخصه بر روی سئو سایتشان کار کنند. موتورهای جست و جو برای درجه بندی وب سایت و شناخت آن از الگوریتم های متنوعی استفاده می کنند، در نتیجه داشتنِ شناخت کافی از الگوریتم های گوگل این امکان رو به شما می‌دهد که بهنیه سازی بهتری بر روی وب سایت اتون پیاده کنید و کمک شایانی به به بهبود جایگاه وب سایت شما می‌کند.

همچنین پیشنهاد میکنم مقاله ای که خود گوگل در رابطه با چگونگی کار کردن الگوریتم ها منتشر کرده رو بخونید.

خب بریم سراغ الگوریتم ها:)

الگوریتم پنگوئن

نکته جالب توجه این که تصویری که برای الگوریتم ها انتخاب میشود، به نوع الگوریتم هم مرتبط است.
اگر دقت کرده باشید، یک سری از الگوریتم ها سیاه و سفید و یک سری دیگه رنگی هستند.
الگوریتم های سیاه و سفید مثل پاندا ، پنگوئن و گورخر جدا کننده خوب و بد هستند.
یا به عبارتی جدا کننده سیاه و سفید😉
تا اینجای کار ما با یک الگوریتم جدا کننده سیاه و سفید طرفیم.

الگوریتم پنگوئن وظیفه دارد که لینک های اسپم و سایت هایی که به منظور بهبود رنکینگ خودشون بک لینک خریداری می کنند را شناسایی کند. باید اشاره کنم لینک های اسپم باعث می شدند که کاربران با سرچ کردن به مقصد و هدف واقعی خودشون نرسند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چه کاری انجام می‌دهد؟

این الگوریتم برای مقابله با لینک سازی های غیر طبیعی و اسپم به وجود آمده.
لازم به ذکره یکی دیگر از وظایف پنگوئن مبارزه با keyword stuffing هست.
.
✅ چه فعالیت هایی میتونه جریمه پنگوئن رو به دنبال داشته باشه؟
1. لینک های غیر طبیعی و خریداری شده
2.بهینه سازی بیش از حد سایت
3.دریافت تعداد زیاد بک لینک در مدت زمان کوتاه
4.تبادل لینک
5. و…


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو سایت، رو دکمه روبرو کلیک کنید.

بهینه سازی الگوریتم پنگوئن


1.از سایت هایی با محتوای مرتبط لینک تهیه کنید.
2.همه بک لینک ها به صفحه اصلی سایت اتون نباشد.
3.عدم تولید بک لینک به مقدار زیاد.
4.کلمه کلیدی رو بیشتر از حد معمول به کار نبرید.
.
✅سخن آخر: فقط به فکر رفع نیازهای کاربر باشید. و از تولید محتوا برای گوگل دست بردارید!

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

 الگوریتم پاندا یا “Algorithm Farmer/Panda “
کار مهمی که این الگوریتم انجام می دهد بررسی کیفیت محتوا های تولید شده در سایت است به عبارت ساده تر این الگوریتم بررسی می کند که محتوا به چه اندازه ای کپی است، چقدر کیفیت دارد و به چه میزانی برای کاربر مفید است.
ویژگی های شخصیتی زیادی برای پاندا لحاظ شده که برخی از اون ها عبارت اند از مهربان، آرام، کتاب خوان (😍). در واقع پانداها از شخصیت کتاب خوان و آرامی بهرمندند.
حالا تصور کنید که در طول روز تعداد زیادی پاندا در حال خواندن محتوای وب سایت شما می باشند و تمام مطالب را به دقت می خوانند و کیفیت محتوا به شدت براشون مهم است و دیگر نمیشود مثل قبل با ردیف کردن کلمات کلیدی در متن، پاندا را فریب داد و یا آن ها را گم راه کرد. (شخصا این الگوریتم رو خیلی دوست دارم)
الگوریتم پاندا به خوبی می تواند که یک متن مفید را نسبت به متن ضعیف تشخیص دهد، درنتیجه می تواند کاری کند که هیچ کاربری پایش به یک سایت بی کیفیت کشیده نشود چرا که پاندا محتوا هایی را که دوست ندارد به کسی معرفی نخواهد کرد.

بهنیه سازی الگوریتم پاندا

1.بالا بردن مدت زمان حضور کاربر در صفحه (ویدئو اضافه کنید ، محتوای طولانی تری بنویسید ، پادکست بزارید و… )
2.کاهش بانس ریت
3.بالا بردن میزان جستجوی نام برند شما در گوگل
4.بهبود گردش در صفحات مختلف سایت (لینک سازی درست انجام دهید تا کاربر وارد صفحات دیگر وب سایت شود.)
5.طراحی زیبا و استفاده از تصاویر جذاب
6.رعایت کردن تمامی نکات ویرایشی و نگارشی
7.عدم استفاده از تبلیغات آزار دهنده
.
✅سخن آخر: منحصر به فرد باشید تا پاندا ارتباط خوبی باهاتون داشته باشه!

الگوریتم گورخر

 الگوریتم گورخر یا “Algorithm Zebra ” این الگوریتم ناظر فروشگاه های اینترنتی
است به زبان خیلی ساده تر وظیفه شناسایی فروشگاه های بد را بر عهده دارد. این الگوریتم نمونه دیگر الگوریتم های گوگل می باشد که از ویژگی های
شخصیتی همچون حساس و زود رنج بودن (🥺)، علاقه مند به خرید اینترنتی بهره می برد. شاید خط های سفید و سیاه گورخر شما را به یاد بارکد های
روی محصوالت و خرید و فروش آن ها بیاندازد در دنیای واقعی این خط ها دور کننده حشرات هستند و در دنیای اینترنت دور کننده سایت های کلاه برداری!
در واقع این الگوریتم کیفیت فروشگاه های اینترنتی اجرا شده را بررسی می کند و اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، فراموش نکنید که این الگوریتم کاملا حواسش به فروشگاه اینترنتی شما هست لذا این الگوریتم مدافع حقوق کاربرانی ست که می خواهند یک خرید با کیفیت و خوب داشته باشند. (با تشکر از گورخر عزیز)
از جمله عواملی که این الگوریتم آن ها را مورد بررسی قرار می دهد داشتن بارکد برای تمام محصولات، طراحی سایت به صورت واکنش گرا، ایجاد مقایسه با کالاهای موجود دیگر، وجود قیمت روی محصول، داشتن آدرس معتبر برای فروشگاه و … می باشند.
بنابراین زمانی که می خواهید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید حتما نماد اعتماد الکترونیک رو دریافت کنید و برای کاربران یا مشتریان رابط کاربری و تجربه کاربری خوبی بسازید یعنی تمام مشتریان شما باید بتوانند که در سایت فروشگاهی شما به راحتی ثبت نام کنند و دارای پروفایل کاربری باشند.

برای مطالعه مقاله ای جالب در زمینه تاریخچه الگوریتم ها بر کلمه SEJ کلیک کنید.


برای سئو وب سایت‌اتون به مشاوره نیاز دارید؟ رو دکمه روبرو کلیک کنید

بهینه سازی الگوریتم گورخر

1 دارا بودن نماد اعتماد الکنرونیک فروشگاه اینترنتی
2 فعال بودن لیست علاقمندی‌ها در سایت
۳نشانی و اطلاعات تماس واقعی باشد.
۴پشتیبانی آنلاین سایت فعال باشد.
۵ کالاها مشخصات محصول داشته باشند.

✅سخن آخر: یک فروشگاه واقعی داشته باشید!

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار یا “Hummingbird Algorithm”
 این الگوریتم از عملکردی هوشمندانه برخوردار است لذا وظیفه آن بررسی سریع لود شدن صفحات سایت و مقایسه کردن آن ها در شرایط یکسان است. ویژگی هایی که این الگوریتم از آن ها بهره می برد سریع بودن، جدی و بسیار دقیق است چرا که مرغ مگس خوار  پرنده ای با هوش و بسیار کوچک است که از دو ویژگی سرعت و دقت برخوردار می باشد. باید بدانید که تمرکز این الگوریتم بر مفهوم عبارت هایی است که کاربران آن ها را سرچ می کنند این الگوریتم می تواند با دیدن هر کلمه، تمام کلمات مرتبط و مترادف با آن را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کند و با دقت بسیار بالا آن ها را برای کاربران به نمایش بگذارد.
ناگفته نماند که این الگوریتم تاثیر مستقیمی در رتبه گوگل ندارد و فقط عبارت هایی را که کاربران جست و جو می کنند را مورد بررسی قرار می دهد و بهترین نتیجه را نمایش می دهد بنابراین شما باید سئو سایت خودتان را بهبود ببخشید و به تولید کردن محتوای مرتبط با عبارت های جست و جو شده توسط کاربران بپردازید و مادامی که کاربران با جست و جوی عبارت های بلند از وب سایت شما دیدن کنند و به هدف و مطلب مورد نظر خودشان برسند مسلما شما مورد تایید این الگوریتم قرار خواهید گرفت. اساسا این الگوریتم در تکنولوژی جست و جوی گوگل پیشرفت های زیادی را به دنبال داشت و توانست که 90% جست و جو های سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار بدهد.      

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر “Pigeon Algorithm”
یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در اواسط سال 2014 راه اندازی شد. وظیفه این الگوریتم سئو محلی و یافتن لوکیشن ها می باشد.
تصور کنید که می خواهید یک فروشگاه را از طریق گوگل سرچ کنید معمولا این الگوریتم اولویت را به فروشگاه هایی می دهد که در نزدیکی شما می باشند.
به این ترتیب نتایج سرچ کردن در گوگل برای شما با کسانی است که در یک محله دیگر همان را سرچ می کنند، متفاوت خواهد بود. این الگوریتم به برخی از وب سایت ها همچون وب سایت های مرجع کمک می کند و بسیاری از وب سایت های دیگر در صفحه نتایج جست و جو را حذف می کند. زمانی که شما اصول سئوی محلی را رعایت کرده باشید و با تولید محتوای خاص می توانید که کسب و کارتان در دایره یک منطقه خاص تعریف کنید و این مسئله موجب می شود شما در بالا آمدن در صفحه نتایج گوگل شانس بیشتری را داشته باشید. در حالت کلی اطلاعات وب سایت های اینترنتی را در قفس های داده قرار گرفته می شوند که در هر قفسی تعدادی کبوتر وجود دارد که محتوای سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد و آن ها را با کلمه کلیدی که در گوگل سرچ شده اند مقایسه می کند و زمانی که مطلب مناسب با کلمه کلیدی را پیدا کنند یک بار به آن نوک می زنند در واقع صفحاتی که بیشترین تعداد نوک به آن ها خورده باشد در جست و جو گوگل بالا تر نشان داده می شوند.

بهینه سازی الگوریتم کبوتر

  1.  سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید
  2.  لوکیشن خودتون رو در محتوا بیاورید.
  3. نقشه گوگل را در سایتتان قرار دهید.
  4. از کلمات محلی در محتوای صقحات وب سایت استفاده کنید.
  5. آدرس و شماره تلفن های خود را در صفحه اصلی درج کنید.
  6.  در عنوان و توضیحات متا کلمات محلی را به کار ببرید
الگوریتم کبوتر

الگوریتم دزدان دریایی

الگوریتم دزدان دریایی “pirate Algorithm /DMCA Penalty”
این الگوریتم که یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است،در سال 2012 راه اندازی شد.
این الگوریتم مسئول بررسی شکایات از سایت های نقض کننده قانون کپی رایت و جریمه کردن اینگونه سایت ها می باشد. زمانی که محتوا ها بدون اجازه کپی می شوند یا به عبارتی دزدیده می شوند این الگوریتم وارد کار می شود و به عبارتی از الگوریتم های جریمه کننده می باشد.
دنیای وب همچون دریایی می ماند که سایت های متفاوت سوار بر کشتی در حرکت اند که با تولید محتوای با کیفیت به حیاط خود ادامه می دهند. به عبارتی محتوا برای هر سایت همچون سوخت برای هر کشتی می باشد که کشتی را به جلو حرکت می دهد و کشتی دزدان دریایی محتوا ها و منابع سایر کشتی ها را سرقت می کنند تا بتوانند که مقصد خودشان برسند.
بنابراین الگوریتم دزدان دریایی راه اندازی شد که از این اتفاق ها جلوگیری کند.
اساس کار و عملکر این الگوریتم این گونه است که به ایندکس یا تاریخ انتشار محتوا توجه می کند. زمانی که یک محتوا توسط چند سایت مختلف منتشر شده باشد، سایت اصلی را سایتی اعلام می کند که زود تر از همه محتوا را منتشر کرده باشد.
محتوا تولید شده ممکن است نرم افزار، فایل صوتی، ویدئو و متن و … باشد.
توجه کنید که سایت هایی که محتوای کپی را بدون ذکر منبع و یا بدون اجازه از صاحب آن منتشر کنند جریمه خواهند شد.

الگوریتم freshness

زمانی که این الگوریتم رونمایی شد در نتایج جست و جوی گوگل تغییرات زیادی را به دنبال داشت، بر طبق آمار 35% از کل جستجو ها دستخوش این تغییرات شدند و همه شاهد رشد و پیشرفت تولید محتوا شدند.
 گوگل برای نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران خود از الگوریتم های زیادی استفاده کرد که قبل تر آن ها را مورد بررسی قرار دادیم اما این الگوریتم ها کافی نبودند گاهی اوقات محتوا ها بسیار قدیمی می شدند و شاید پس از مدتی قابل استفاده نبودند برای مثال شما قصد دارید کتاب فارسی پنجم دبستان را دانلود کنید اما نسخه دانلود شده برای سال 1387 می باشد که این محتوا به هیچ عنوان به درد شما نمی خورد و کارایی نخواهد داشت.
برای حل شدن این مشکل و جلوگیری و برخورد با محتواهای قدیمی الگوریتم freshness راه اندازی شد.
 وظیفه این الگوریتم افزایش رتبه محتواهای جدید نسبت به محتواهای قدیمی می باشد.
باید بدانید که عملکرد این الگوریتم شامل مواردی همچون رویدادهای اخیر، رویداد هایی با محدوده زمانی مشخص، آپدیت های متوالی می باشد.
 زمانی که یک رویداد اتفاق می افتد معمولا کاربران که در گوگل آن را پی گیر می شوند به دنبال آخرین اطلاعات موجود می باشند که این الگوریتم با بررسی تمام موضوعات مختلف در صفحه وب، آخرین اخبار مربوطه را ارائه می دهد. 

الگوریتم freshness

الگوریتم رنک برین rank brain

و اما الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم های گوگل است که  جدید بوده و بر پایه هوش مصنوعی و با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین طراحی شده است که وظیفه آن این است که بر اساس عبارت های جست و جو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کند و بهترین پاسخ را برای او به نمایش بگذارد و در ادامه با توجه به رفتار کاربران رتبه بندی نتایج جست و جو را بهینه سازی می نماید.
 به عبارت دیگر بهترین راهکار گوگل برای پردازش بهتر داده ها و نمایش بهتر آن ها در رتبه بندی است.
 می توانیم بگوییم که این الگوریتم یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد.
 در واقع با استفاده از این الگوریتم نتیجه ای در اختیار کاربران قرار می گیرد که بیشترین شباهت ممکن را به عبارت جست و جو شده داشته باشد.
با توجه به اظهارات رسمی گوگل این الگوریتم وظیفه پاسخ دهی به 15% از کل جست و جو های آنلاین را بر عهده دارد و یکی از مهم ‌ترین سیگنال ‌های تعیین ‌کننده جایگاه و رتبه ‌بندی سایت‌ ها به شمار می رود و گوگل آن را به عنوان سومین فاکتور مهم در نتایج جست و جو معرفی کرده است.(😬)

الگوریتم کافئین

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل ، الگوریتم کافئین یا “Caffeine Algorithm” می باشد.
معمولا این الگوریتم به صورت پیوسته در حال جست و جوی صفحات وب می باشد و وب سایت ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی ایندکس می کند.
در گذشته نمایش صفحات جست و جو توسط سیستم ایندکس انجام می شد اما امروزه با استفاده از الگوریتم کافئین این امر امکان پذیر می باشد و این الگوریتم به صورت زنده و مدام این کار را انجام می دهد به عبارت دیگر به گوگل کمک می کند که به شکل موثرتری در وب سایت ها داده ها را ذخیره نماید.
گفتنی است که پس از اجرای این الگوریتم نه تنها تعداد ایندکس ها بیشتر شد بلکه گوگل نتایج جدید تری در موتور های جست و جو ارائه داد.
لازم است بدانید سرعت ایندکس شدن سایت ها تا جایی افزایش یافت که محتواهای جدید بسیار راحت تر به کاربر نمایش داده شدند. قبلا محتواهایی که احتیاج داشتن زودتر در اختیار کاربر قرار بگیرند با مشکلاتی رو به رو می شدند اما در حال حاضر با استفاده از این الگوریتم محتواهای تازه بسیار سریع در اختیار کاربران قرار داده می شوند.

الگوریتم کافئین

الگوریتم فلوریدا

یکی دیگر از مهم ترین و ابتدایی ترین الگوریتم های گوگل ، الگوریتم فلوریدا یا ” Florida Algorithm” می باشد.
زمانی که این الگوریتم راه اندازی و منتشر شد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.
 این الگوریتم با نام یک ایالت معرفی شد که یکی از شرقی ترین ایالت های آمریکا می باشد.
 لازم است بدانید که این الگوریتم به عنوان هسته گوگل محسوب می شود لذا موجب وحشت وب مستر ها و افت رتبه بسیاری از سایت ها شد به عبارت دیگر سایت های زیادی را با افت رتبه مواجه کرد اما اگر شما اصول سئو سایت را رعایت کنید دچار این مشکل نخواهید شد.
 در اولین حرکت این الگوریتم به سراغ سایت هایی با محتوای ضعیف و کم کیفیت رفت بنابراین اگر محتوای کپی را برای سایت ها استفاده می کنید باید از این الگوریتم وحشت کنید. الگوریتم فولوریدا مواردی همچون استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، متن های نامرئی، لینک سازی های مخفی، به کارگیری چند سایت مختلف تحت یک برند واحد را متوجه می شود.
 با وجود این الگوریتم کیفیت ساخت محتواها دو چندان شد درواقع این الگوریتم به محتواهای بی کیفیت حساس است پس برای جلب رضایت این الگوریتم اصول سئو را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *